Areal

Areal

”Lättanvänt, tekniskt avancerat och svart på vitt vad annonserna kommer att kosta.”

Företaget Areal är verksamma inom fastighetsförmedling och rådgivning för det privata jord- och skogsbruket. De är Sveriges näst största aktör och förmedlar årligen fastigheter för knappt 2 miljarder kronor. Areal har samarbetat med Timecut sedan 2007 och var Timecuts första kund utanför begravningsbranschen. Här berättar Areals VD, Fredrik Luhr, mer om hur samarbetet har sett ut och fungerat genom åren.

Hur kom ni först i kontakt med Timecut?

Det var lite av en slump faktiskt. Vi kom i kontakt med Leif och Niklas på Timecut i samband med ett möte inför att vi skulle skriva en bok på företaget. När vi började berätta om vårt arbetssätt och de utmaningar vi stötte på i samband med att ta fram våra fastighetsannonser så tyckte Niklas att ”detta borde Timecut kunna utveckla en bättre lösning för”.

Berätta lite om hur samarbetet har fungerat.

Vi är extremt nöjda med tjänsten som sådan. Tidigare var det en konstant problematik med processen kring annonseringen, och annonsen gick ofta fram och tillbaka mellan oss och tidningen flera gånger. Det var fel och brister som skulle korrigeras i omgångar och blev alltid stressigt i slutändan. Timecut har istället fungerat klockrent från dag ett. Det är lättanvänt, tekniskt avancerat och man ser direkt vad annonserna kommer att kosta.

Det låter som att Timecut förenklar er vardag en hel del?

Ja, det gör de. Förutom att själva skapandet av annonserna går mycket smidigare så har faktureringen förenklats betydligt. Med Timecut kommer alla fakturor för annonsen i en samlad post, som är lätt att överblicka och stämma av. Sedan är den service vi får väldigt bra och tillmötesgående. Det är jätteroligt att ha en så långvarig affärsrelation med Timecut, och vi tittar just nu på hur vi kan nyttja fler delar av deras produktutbud i framtiden, för att till exempel öka vår digitala närvaro.

Vill du veta mer om vad Timecut kan göra för dig och din annonsering? Kontakta oss